Seminarium:

Neuroanatomiczne i neurofizjologiczne predyktory sprawności nabywania złożonych umiejętności.

[ODWOŁANE] prof. Aneta Brzezicka (Uniwersytet SWPS) – stacjonarnie

Data:

16 stycznia 2025

W ostatnich latach aktywnie badano związki między używaniem gier wideo, funkcjami poznawczymi a mózgiem. Jednak nadal niejasne pozostaje, w jaki sposób indywidualne predyspozycje, jak np. cechy struktury mózgu, wpływają na proces nabywania nowych, złożonych umiejętności, takich jak gry wideo. W trakcie wystąpienia pokażę wyniki badań sprawdzających znaczenie początkowych pomiarów struktury i funkcji mózgu w przewidywaniu sprawności nabywania umiejętności poznawczo-ruchowych w grze strategicznej czasu rzeczywistego (StarCraft II). Pokaże, że wyższa integralność istoty białej w niektórych obszarach mózgu jest powiązana ze sprawniejszym uczeniem się gry StarCraft II. Pokażę też podobne wyniki dla danych fizjologicznych. Wyniki te są zgodne z innymi badaniami i sugerują, że strukturalne i fizjologiczne cechy mózgu mogą być ważnymi predyktorami zdolności uczenia się nowych, złożonych czynności.

Zobacz również


Skip to content