mgr Katarzyna Drożdżal
Doktorantka
Katarzyna Drożdżal, psycholożka, badaczka i projektantka. Absolwentka jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia (Uniwersytet Śląski, 2007) oraz trzech kierunków studiów podyplomowych (psychologia zarządzania, psychologia transportu, user experience design)
Zawodowo specjalizuje się w badaniach user experience i service design. Brała udział w kilkudziesięciu projektach związanych z tworzeniem i rozwojem produktów cyfrowych. Współzałożycielka agencji badawczej Selkie. Jedna z głównych organizatorek międzynarodowej konferencji World Usability Day Silesia, gdzie również prowadzi działalność popularyzatorską we współpracy z takimi organizacjami jak Fundacja Centrum Cyfrowe (think tank SpołTech), Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności (w ramach usług Sektor 3.0). Współautorka podejścia i narzędzia Value Match Canvas.
Zainteresowana cyberpsychologią, psychologią narracyjną, psychologią osobowości oraz psychologią społeczną. W swoich badaniach szczególną uwagę poświęca kierunkom związanym z procesami samoregulacji użytkowników produktów cyfrowych.
Wykładowczyni w ramach studiów podyplomowych User Experience Design (Uniwersytet SWPS) oraz E-marketing (Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera).
Prywatnie mama (córka, rocznik 2009) i miłośniczka sztuki współczesnej.
Wybrane publikacje:
- Drożdżal K., Tarkowski A. (2021) „Remote-first. Społeczeństwo i technologia w trakcie i po pandemii”. Warszawa: Centrum Cyfrowe
- Drożdżal K., Tarkowski A., Janus A. (2020) „Cyfrowe stany przejściowe. Monitoring społeczeństwa cyfrowego marzec-czerwiec 2020”. Warszawa: Centrum Cyfrowe
- Drożdżal K., Nowak A., Kotynia K. (2018) „Podróż badacza – o modelowaniu otwartego procesu badawczego”. W: M. Więckowska i P. Rudnicka (red.) „Balansowanie. Paradoksy, technologia, przyszłość”: 143-156. Katowice: Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach